søndag 14. august 2011

Ny kjøkkenvekt

Før sommeren var jeg og ei venninne innom bruktbutikken her hos oss. Syns det er spennendes å se om jeg finner noe jeg har lyst på. Det er som regel jeg som spør om vi ikke kan ta turen innom på de daglige spaserturene våres, men det er alltid hun som kommer ut med noe. Denne gangen var det jeg som fant lykken!


Ut fra butikken kom jeg med denne kjøkkenvekten! Kjøkkenvekten er fra Sverige og jeg tipper den kom til verden på 50-tallet. Den har stått gjemt inne i kjøkkenskapet siden den kom i hus, men i dag tok jeg meg tid til å ta den frem å skrubbe den så ren som overhode mulig. Skålen som skal stå på toppen mangler jeg desverre, men jeg får se om jeg ikke kan finne på noe lurt.


Jeg må nok innrømme at jeg også ble litt skuffet da jeg skulle teste den ut og fant ut at den overhode ikke er til å stole på. For når 1 kg sukker veger ingenting kan vel kakene bli litt vel søte etter min smak. Men jeg skal se om jeg ikke kan klare å finne ut av det å få den til å virke. Målet er at dette skal bli min kjøkkenvekt som jeg skal bruke til det daglige. Liker at tingene jeg drar i hus skal ha en nytteverdi og ikke bare være til pynt.


Vekta er tung som fy, og der jeg står og skurer og gniker på vekta mi så detter jo den selfølgelig ut av hendene mine og ut kommer det en skrue og vekten blir enda mer ødelagt!! Trangt som det er klarte selgøgelig ikke jeg å få på plass skruen. Men jeg får sette meg ned en dag der jeg er litt mer lysten på å skru på vekta å se om jeg ikke kan få den til å bli funksjonibel igjen.

Ha en flott søndag alle sammen.

-Annette-

1 kommentar:

Mamsens hus sa...

Herlig vekt.
Håper du får den i stand.:) :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...