torsdag 26. mai 2011

Homemade lemonade

Kom over ei oppskrift på hjemmelaget sitronsaft som jeg bare måtte prøve. Har aldri laget saft før, så jeg tenkte jeg skulle bli en erfaring rikere. I dag hadde jeg ingen store planer på tapeten, så jeg tenkte at jeg kunne ta meg tid til dette. Det er Kjerstis lykke som skal ha all æren for at jeg kan nyte hærlig sitronsaft i hele sommer.




Skal innrømme at jeg var meget spent på resultatet, og jeg ble veldig positivt overrasket! Må rett å slett si at jeg har laget en fantastisk god saft!! 

Oppskriften er som følger:
4 sitroner
1 pk sitronsyre
2 liter vann
1 kg sukker


Riv skallet av sitronene og kok opp dette sammen med vann og  sitronsyren i omtrent 20 minutter. La dette stå til kjøling.
Tilsett deretter sukker og sitronsaft fra de 4 sitronene i kald blanding å rør om til sukkeret har løst seg opp. Sil deretter saften for å fjerne skall og steiner fra saften.

Saften er konsentrert og blandes ut med vann, ca 1:10 deler


Nå skal resten av kvelden nytes på sofaen med hærlig sitronsaft!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...