mandag 26. september 2011

Julekuler

En julekule er blitt til. 
Dette er kule nr 1 i rekken av (sikkert) mange.



Etter en liten spøk med en kolega på jobb, for sikkert et halvt år siden, endte det opp med at jeg bare måtte kjøpe boken Julekuler av Arne og Carlos. Det er en stund siden boken kom i hus, men så var det dette med tid da. I går fikk jeg endelig satt meg ned og strikket den første julekulen, så i dag bare måtte jeg kjøpe vatt så jeg fikk gjort den ferdig.  

Ikke helt fornøyd med resultatet. Dette er det nok flere grunner til. 
Syns det var vanskelig i starten å strikke så smått.
Og ikke helt fornøyd med valget av fyll. Vanskelig å forme kulen, og syns den ser litt klumpete ut. 


Har ikke tenkt å gi meg så lett, så neste kule skal jeg prøve meg med litt tykkere tråd, å så får jeg se om jeg kan klare å få tak i litt ull å fylle kulen med.

Litt tidlig og starte med juleforberedelsene, men det er jo tross alt bare 9 uker igjen til første søndag i advent!
Ha en strålendes uke!

-Annette-

3 kommentarer:

Elin Johansen sa...

Den var søt! Ser de har kommet med en ny bok i år, hvor de strikker dukker med klær til... Noe for tanteungene dine kanskje..? ;o)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

For et sammentreff :)
Ha en fin kveld!

Hverdagsliv sa...

Nja... Tror jeg har nok med mine pågående prosjekt. Men kansje neste år? :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...